20 December 2009

Liverpool longlai

PIQUINNE bersaing dengan Mascherano pada aksi Liga Perdana England semalam.


Reputasi Liverpool sebagai gergasi bola sepak England sudah berakhir.

Semalam, skuad kendalian Rafael Benitez itu terus dihimpit malang apabila tewas kepada pasukan tercorot, Portsmouth 0-2 pada aksi Liga Perdana England.

Kekalahan itu merupakan kekalahan ketujuh yang dialami The Reds daripada 18 perlawanan, sekali gus menyukarkan peluang mereka untuk muncul juara liga musim ini.

Pada aksi di Fratton Park semalam, pertahanan Perancis Nadir Belhadj meletakkan tuan rumah di hadapan pada minit ke-33.

Derita Liverpool berterusan pada minit ke-45 apabila bintang tengahnya, Javier Mascherano diperintah keluar padang selepas mengasari pertahanan Portsmouth, Tal Ben Haim.

Babak kedua bersambung, Liverpool yang diperkuatkan dengan kehadiran Fernando Torres dan Steven Gerrard cuba bangkit mencari gol penyamaan, namun Frederic Piquionne memastikan Portsmouth meraih tiga mata penting dengan gol kedua pada minit ke-82.

Bagi Liverpool, kekalahan itu meletakkan mereka hanya mengutip 27 mata sementara Portsmouth kekal di tangga tercorot dengan 14 mata.

Satu lagi pasukan gergasi, Manchester United turut mengalami nasib yang sama apabila tewas 0-3 kepada Fulham sementara Manchester City mencatat kemenangan tipis 4-3 ke atas Sunderland.

No comments: