20 December 2009

Hughes dipecat oleh City


Roberto Mancini telah menggantikan Mark Hughes sebagai pengurus Man City

Manchester City telah memecat pengurus Mark Hughes dan menggantikannya dengan Roberto Mancini.



City telah megantikan pernyataan yang mengesahkan Hughes, yang telah kehilangan dua perlawanan musim ini, kontraknya telah dihentikan.

Mantan pelatih Inter Milan Mancini akan mengambil alih daripada Hughes yang menandatangani selepas menang 4-3 atas Sunderland.

Chairman Khaldoon Al Mubarak told the official club website: "Sebelum awal musim saat ini, dengan pelaburan yang signifikan dalam Pemain dan infrastruktur di tempat, yang dipersetujui antara Majlis dan kakitangan pelatih disepakati adalah yang sesuai target harus ditetapkan untuk musim 2009/2010 .

"Sasaran telah disepakati sebagai hasil daripada strategi pengambilalihan Pemain dari kelab yang secara radikal cepat dalam musim panas sebagai akibat dari kondisi yang sangat menguntungkan untuk membeli kelab. Hal ini juga berdasarkan pada kenyataan bahawa infrastruktur kelab telah dirombak sepenuhnya kos besar dalam rangka menciptakan lingkungan yang terbaik bagi team.

" kembali daripada dua kemenangan dalam 11 perlawanan Liga Perdana jelas tidak sesuai dengan target-target yang telah disepakati dan ditetapkan. Sheikh Mansour dan Majlis merasa bahawa tidak ada bukti bahawa situasi akan berubah secara mendasar.

"Ini adalah pengumuman yang sangat sulit mengingat pelaburan peribadi selama 15 bulan pada semua sisi dan kami ingin merakamkan rasa hormat kami dan terima kasih kepada Mark Hughes dan kami ingin dia yang terbaik dalam kerjaya masa depannya."

No comments: