06 December 2009

keputusan minggu ini


West Ham United tumbang di gelanggang sendiri.West Ham United tumbang di gelanggang sendiri.




West Ham United tumbang di gelanggang sendiri.

Mereka tewas 0-4 kepada Manchester United yang tampil dengan kelas tersendiri pada perlawanan Liga Perdana England semalam.

Hari gemilang United itu bermula pada minit-minit terakhir separuh masa pertama apabila mereka meledak gol pembukaan menerusi rembatan Paul Scholes.

Rentak garang skuad bimbingan Alex Ferguson itu berterusan pada separuh masa kedua dengan Darron Gibson tampil sebagai penjaring gol kedua pada minit ke-61 diikuti jaringan Antonia Valencia pada minit ke-70 sebelum Wayne Rooney melengkapkan hari bergaya itu dengan gol keempat pada minit ke-72.

"Kami semakin yakin dan keyakinan inilah yang telah membawa kemenangan.

"Momentum cemerlang ini akan dipertahankan dalam usaha untuk terus bersaing memburu gelaran liga," kata Ferguson selepas perlawanan itu.

"Kami akan terus memberi tekanan kepada Chelsea."

Dalam perlawanan lain semalam, Arsenal turut melakar kemenangan selepas menewaskan Stoke City 2-0 menerusi jaringan Andrei Arshavin pada minit ke-26) dan Aaron Ramsey (minit ke-79).

Arsenal sepatutnya boleh menang selesa pada perlawana itu tetapi sepakan penalti yang mereka peroleh pada minit ke-21 gagal disempurnakan oleh Cesc Fabregas.

Aston Villa turut cemerlang apabila menang 3-0 ke atas Hull City sementara Portsmouth pula menang 2-0 ke atas Burnley.

Turut mencatat kemenangan ialah Birmingham yang menang 3-2 ke atas Wigan sementara Liverpool terus tertekan selepas sekadar seri tanpa jaringan dengan Blackburn.

Wolves pula menang 2-1 ke atas Bolton di gelanggang sendir

No comments: