05 December 2009

Moyes timbang kemungkinan bermain semula


Pengurus Everton, David Moyes telah berjenaka dia mungkin terpaksa keluar daripada persaraan, dan kembali bermain akibat masalah yang dihadapi pasukan yang dibimbingnya itu.

Pasukan The Toffes itu kini mengalami masalah kecederaan yang serius dan sebahagian besar pemain utama mereka kini berada dalam bilik rawatan, dan bukannya padang latihan.

Everton dijangka menghadapi pasukan Tottenham minggu ini, tanpa hampir separuh daripada barisan pemain utama mereka dengan Phil Jagielka, Joseph Yobo, Sylvain Distin, Phil Neville dan Johnny Heitinga terpaksa diketepikan akibat masalah kecederaan.

Ini bermakna, Tonny Hibbert dan Lucas Neill, kedua-duanya pemain bek secara asalnya terpaksa bermain sebagai pemain pertahanan tengah.

Sambil berjenaka, Moyes, yang merupakan bekas pemain pertahanan kelab Celtic dan Preston berkata dia dan Andy Holden (jurulatih pasukan simpanan) pernah bermain sebagai pemain pertahanan tengah dan mungkin 'terpaksa kembali bermain' untuk membantu barisan pemainnya.

"Sylvain hampir pasti tidak akan bermain, Yoba ada 50-50 kemungkinan diturunkan akibat masalah hamstring dan Jagielka masih belum bersedia. Heitinga pula digantung perlawanan ,oleh itu, memang kami agak kekurangan pemain di bahagian itu," tambahnya


No comments: